‘Met het BlueSeal luchtgordijn blijft de laadruimte op een constante lage temperatuur en blijft deze ook veel droger’

Marcel Hillaert, directeur Miedema-AGF

Miedema-AGF draagt zorg voor de veiligheid en gezondheid van hun klanten, werknemers en direct omwonenden. Zo maken zij gebruik van wagens voorzien van Euro-6 motoren, cabinespoilers (minder luchtweerstand) en BlueSeal luchtgordijnen.

brakes foodservice logoq

Brakes Foodservice are a leading foodservice company that value sustainable transport at the heart of our daily operation. That’s why we are delighted to equip BlueSeal air curtains to keep refrigerated air inside our vehicles during loading and unloading. This helps to keep our produce fresh during deliveries, while reducing the carbon emissions from our vehicles by reducing the energy needed to keep the trailer at the right temperature.

Brakes Foodservice, Head of Fleet

Miedema luchtgordijn BlueSeal

“Met het luchtgordijn blijft de laadruimte ook tijdens en na deuropeningen op de gewenste lage temperatuur, bovendien komt er minder vochtige lucht binnen. Een temperatuurgevoelig product als de avocado verkleurt snel bij temperatuurschommelingen. Met een luchtgordijn boven de deuropening worden de producten beter beschermd, waardoor bijvoorbeeld de avocado’s minder snel verkleuren.”

Miedema AGF – Directeur

“… we hebben het BlueSeal luchtgordijn vergeleken met elektrische PVC-gordijnen [red. elektrische PVC-schuifgordijnen] en we hebben vastgesteld dat het BlueSeal luchtgordijn even effectief is als de elektrische gordijnen voor het behoud van de koelketen. Het luchtgordijn is veel handiger voor de bestuurder en minder kwetsbaar en de kosten van de investering zijn lager. Een ander groot voordeel van het BlueSeal luchtgordijn is dat de onderhoudskosten nul zijn in vergelijking met de hoge onderhoudskosten van de elektrische gordijnen (vanwege hoge slijtage). Daarom hebben we besloten om al onze nieuwe vrachtwagens uit te rusten met BlueSeal luchtgordijnen en de elektrische PVC gordijnen te vervangen als die verouderd zijn.”

La Provencale, Directeur

Bidfood air curtain BlueSeal

“BidFood NL rijdt al meer dan 5 jaar met BlueSeal luchtgordijnen.
Tijdens onze distributieritten met veel deuropeningen lukt het met BlueSeal de gewenste temperatuur in de laadruimte te handhaven.

“Met de BlueSeal luchtgordijnen zijn onze chauffeurs zeer tevreden. De BlueSeal creëert een virtuele deur waardoor de chauffeur zonder enige fysieke belemmering kan laden en lossen.”

BidFood NL, wagenparkbeheerder

“Het handhaven van de juiste temperaturen tijdens voedselleveringen is van het grootste belang binnen onze supply chain en dat is vaak een uitdaging tijdens warmere weersomstandigheden. Onze voertuigen stoppen regelmatig tijdens hun leveringsroutes en de tijd om producten te lossen heeft invloed op de interne laadruimtetemperatuur. Traditioneel hebben we PVC-strookgordijnen gebruikt, deze gordijnen zijn erg moeilijk schoon te maken. We hebben een toename in temperatuurbehoud tot 20% gezien, [het luchtgordijn] is nu een essentieel hulpmiddel binnen onze gekoelde voertuigen en toeleveringsketen.”

Groot-Brittannië, Voedselgroothandel

Enkele van onze gewaardeerde klanten en partners

bidfood logo
blakemore logo
brakes logo
caterite logo
cazaux logo
gray and adams logo
groupe pomona logo
holdsworth logo
intermarche logo
karhof logo
lamberet logo
la provencale logo
lecapitaine logo
petit forestier logo
reynolds logo
schmitz cargobull logo
solomon logo
sor iberica logo
star service logo
transgourmet logo

Enkele van onze gewaardeerde klanten en partners

 

customer logos